2008-02-29

Az inkubátor projekt folytatódik

Az októberi bejegyzésben arról írtam, hogy az akkori budapesti TéT-attaséi konferencián valódi érdeklődés volt a közös magyar-izraeli technológiai inkubátor létrehozására. (Azért teszem ki mindig a „technológiai” jelzőt, mert sajnos az inkubátorház, mint intézmény meglehetősen lejáratódott Magyarországon.) Nemcsak az NKTH-ban, hanem azon kívül is elég sok támogatója van már az elképzelésnek és ami igazán fontos, van két izraeli technológiai inkubátoros társaság/cég, akik fantáziát látnak a magyarokkal való közös projektben.
A múlt héten ennek a két cégnek a képviselőivel együtt voltam otthon, akik részletes prezentációkat tartottak és konkrét tárgyalásokat folytattak a potenciális magyar partnerekkel, Budapesten és Miskolcon. Budapesten a Műszaki Egyetem (BME), Miskolcon az ottani egyetem is aktív részvevője volt a megbeszéléseknek. Még az én várakozásaimnál is jobban sikerültek a BME-s megbeszélések, az izraeli partnerek teljesen meg lettek győzve arról, amit addig csak nekem kellett elhinniük, hogy sok jó műszaki ötlet, találmány van nálunk, csak nincs meg a megfelelő környezet ahhoz, hogy ezekből életképes, sőt a világban is sikeres cégek legyenek. Ha elkezd működni az első két technológiai inkubátor, akkor az további folyamatokat indíthat be a Magyarországon nagyon hiányzó, innovációra alapuló, start-up (induló) cégek létrejövetelében, aminek hosszabb távon pozitív makrogazdasági hatásai is lehetnek.
Mindkét helyszínen úgy váltunk el, hogy folytatjuk az előkészítést, az izraeli partnerek elkészítik a döntések alapjául szolgáló részletes működési/üzleti terveket.

Nincsenek megjegyzések: