2009-02-28

Egy mellék-projekt: Magyar vonatkozású helyek Izraelben

A mostani tartós kint lét előtt is már sokszor voltam Izraelben, de korábban nem tűnt fel, hogy milyen sok magyar vonatkozású hely, emlék van Izraelben. Persze ezek nem olyan hatalmas templomok, kolostorok, zarándokszállók, vagy modern intézmények, mint amilyenek a nagy – elsősorban koloniális - nemzeteknek (angolok, amerikaiak, oroszok, franciák, németek) vannak, de azért szerénységük ellenére érdekesek, szépek.
Kiérkezésem után egyik első - nem szakmai - feladatom volt a nagykövetség képviselete 2007 júniusában, a magyar tábla felavatásakor a yardeniti keresztelőhelyen (ld. az akkori blog-bejegyzésben). Aztán még további hasonló magyar nyelvű keresztény táblákkal találkoztam és ennek kapcsán kezdtem - legalábbis fotózás szintjén - gyűjtögetni a zsidó és keresztény magyar vonatkozású helyeket.
Pár hónapja jutott eszembe, hogy ezeket össze lehetne gyűjteni a követség honlapján is (amit egyébként én szerkesztgetek), hátha másoknak is érdekes. Az ötlet kedvező fogadtatásra talált és indulásképpen néhány helyről feltettem pár általam készített képet, rövid ismertető szövegeket és egy bevezetőt, hogy várjuk a mások által beküldött helyszín leírásokat. Örültem, hogy rövid időn belül érkezett is néhány kép és szöveg, amik már szintén fent vannak a honlapon.
Ezen a linken meg lehet nézni, ígérem, bővülni fog!

http://www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/IL/hu/magyar_vonatkozasu_helyek/Magyar_vonatk_bev.htm

Nincsenek megjegyzések: